Crònica GR-2. Etapes 4 i 5. Besalú – Santa Pau- les Preses

El dissabte dia 9 d’abril un grup de 22 persones del Centre Excursionista del Solsonès ens vam desplaçar amb autocar fins a la vila de Besalú per continuar la ruta del GR-2 que havíem iniciat la tardor passada. A les 10 del matí ja érem a Besalú on, després d’esmorzar, vam iniciar el camí en direcció a Santa Pau. Feia un dia assolellat i una temperatura suau que invitava a fer camí. Després de passar entre boscos frondosos, corriols escarpats, prats verds, rierols i salts d’aigua, vam fer una parada al poble de Torn on vam dinar. Poc després ens endinsàvem al magnífic Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa en un recorregut que ens havia de conduir a la vila medieval de Santa Pau; allí hi teníem reservada una visita guiada amb audiovisual i tastet inclosos. Un cop acabada la visita, l’autocar ens va portar a Olot on ens vam allotjar en un magnífic alberg modernista.

L’endemà, a les vuit del matí, després d’esmorzar, vam sortir de l’alberg per agafar l’autocar que ens portaria altra vegada a Santa Pau des d’on tocava reprendre el camí. Després de passar prop dels volcans de Roca Negra, Puig Sobirà i Santa Margarida, la collada i fageda de Bassols i l’església romànica de Sant Miquel Sacot, ens vam aturar a la cooperativa La Fageda. Hi teníem concertada una visita, fet que ens va permetre conèixer-ne les instal.lacions, escoltar les explicacions de com es va crear i funciona aquest interessant projecte i degustar els productes que s’hi elaboren. A partir d’aquest punt ens endinsem a la mítica fageda d’en Jordà, que en aquest temps és d’un color verd suau i brillant, amb una llum molt especial en el seu interior. Continuem la ruta passant per ermites, cases de pagès i fagedes. Fem una parada enmig d’un d’aquests paratges per poder dinar abans de continuar en direcció al nostre destí, a les Preses.

Hem compartit un cap de setmana envoltats de natura, gaudint de l’esclat de la primavera en aquests formidables paratges de la Garrotxa. Hem caminat de valent, a estones en companyia amb animades converses i molt humor i altres en solitud, contemplació i reflexió, fent camí entre esplendorosos boscos de fageda i prats d’un verd intents, Tot un plaer… Podeu trobar algunes fotos més fent clic a la imatge.