Crònica GR-2. Etapa 6. Les Preses-Rupit

El diumenge 24 d’abril ens vam tornar a trobar una vintena de caminadors del Centre Excursionista del Solsonès per fer la sisena etapa del GR-2. A les 8 del matí, puntuals, sortíem amb autocar en direcció a Can Trona, prop de les Preses, a la Garrotxa, on havíem deixat el camí dues setmanes abans. Feia un dia clar amb alguns núvols i una temperatura idònia per caminar. Després d’esmorzar, rodejats d’una exuberant i variada vegetació vam enfilar el sender fins al portell de Sant Miquel. Un cop a dalt, a més de l’ermita de Sant Miquel de Falgars i les restes del castell, vam poder gaudir d’unes espectaculars vistes a la Vall de’n Bas, Olot i el Pirineu. Continuant el camí per boscos de faig, rouredes, fonts, rierols i masies, vam passar per Falgars d’en Bas a l’entrada de les Guilleries; poc després ens trobàvem  l’imponent salt del Torrent de la Faja. En arribar a la carretera de Vic a Bas, ens van sorgir serioses dificultats per seguir el camí a causa de la manca de senyals. Superat aquest contratemps, vam continuar cap al coll de Saiols a 1.100 metres d’alçada, el punt més alt del recorregut, on vam fer una parada per dinar. Des d’aquest punt iniciàvem el descens per un terreny que les pluges recents havien amarat d’aigua i que, després d’alguna peripècia a l’hora de travessar rieres i camins inundats, ens portava a Pruit i poc després a Rupit, final de la sisena etapa. Després de 7 hores, 24 quilòmetres de camí i un desnivell positiu acumulat d’uns 1.000 metres, arribàvem al nostre destí, cansats però satisfets d’haver complert l’objectiu.

Arribats a aquest bonic racó de la comarca d’Osona, suspenem el camí durant l’estiu per tornar-nos a retrobar a la tardor.