Crònica GR-2. Etapa 8,9 i 10. Rupit-Vilanova de Sau

Sender_GREl dissabte dia 15 d’octubre, ens vam trobar 22 caminadors del Centre Excursionista del Solsonès a l’estació d’autobusos de Solsona, disposats a emprendre les tres darreres etapes del GR-2 entre Vilanova de Sau i Aiguafreda. L’autobús ens va portar fins a Vilanova de Sau; el dia es presentava lluminós i fresquet, ideal per caminar. Les pluges dels darrers dies havien deixat el terra amarat d’aigua i les plantes lluïen un color intens. Havent esmorzat, vam començar la ruta en direcció al santuari Puig-l’agulla; al cap d’una hora vam arribar als cingles de Vilanova per baixar després fins al salt de la Minyona, des d’on es contemplen unes magnífiques vistes de les Guilleries.  Baixant per una pista vam arribar al monestir-castell de Sant Llorenç del Munt.  Just passada la població de Sant Julià de Vilatorta, ens vam aturar per dinar. Amb les forces recuperades, vam pujar per un tram de pedra fins al castell de Bellpuig i el santuari de Puig-l’agulla. Com que havíem de fer tres etapes en dos dies, vam allargar el camí uns tres quilòmetres més per poder repartir l’etapa 9 en dos dies; en un punt acordat ens esperava l’autocar que ens portà a l’alberg Canonge Colell de Vic on vam fer nit. Havíem fet 23 quilòmetres i uns 900 metres de desnivell positiu acumulat.

Diumenge, després d’esmorzar, l’autocar ens tornà al lloc on havíem acabat la caminada el dia abans i des d’aquest punt vam començar el camí en direcció a Seva. La ruta ens va fer seguir una pista amb nombrosos bassals d’aigua fins a enllaçar amb un sender per damunt d’enormes blocs de pedra i, un cop travessat el riu Garri pel pont del Molí dels Horts, ens va fer entrar en un  espai de cases modernistes  i cuidats boscos de pins pinyoners fins a arribar a Seva. Aquí vam fer un petit descans abans de continuar fins al Brull, entre la plana de Vic i el massís del Montseny. Passant pel pla dels Monjos ens vam trobar les masies de la Sala i el Boix, i més endavant ens vam aturar en un espectacular mirador sobre la Calma i la riera de Picamena; poc després arribàvem a un dolmen on vam fer la parada per dinar. Vam emprendre el camí, que feia baixada, durant uns 4 quilòmetres fins a arribar a Aiguafreda, destí final del recorregut i del GR-2.

Hem recorregut 169 quilòmetres repartits en deu etapes des de la Jonquera fins a Aiguafreda passant per les comarques de l’Alt Empordà, la Garrotxa, Osona i el Vallès Oriental.