Anem de cap de setmana a l’Alt Urgell

Un grup de 23 persones del Centre Excursionista del Solsonès vam fer la sortida de raquetes a la neu que ja fa molt anys que es s’organitza cada hivern al Pirineu. L’any passat vam anar a Bagnères de Luchon prop de Viella, però aquest any vam dormir a l’alberg de joventut de La Seu d’Urgell, molt més a prop de casa.

El dissabte passat després de dinar vam anar amb cotxes particulars a La Seu on ens vam trobar amb la nostra excel·lent guia, la Pili que ens va acompanyar tota la tarda. Vam començar visitant el claustre, la catedral i després  també a l’exterior, dins el casc antic. Vam visitar l’espai Armengol amb ella i la Marta Pallarès que és ara la responsable d’aquest museu-centre d’interpretació. La Marta es va alegrar de veure cares conegudes del Solsonès.  A més a més d’aprendre sobre història, també vam gaudir d’una degustació de formatges de l’Alt Urgell acompanyada de vi blanc i vam conèixer la història de la centenària cooperativa “Cadí”.

El diumenge després d’esmorzar vam anar a Sant Joan de l’Erm, ens vam posar les raquetes i vam fer una ruta marcada per l’estació d’esquí de fons, fins a la Culla. Vam tenir sort que ens va fer bon temps tot i que no estava previst. El dinar el teníem encomanat al refugi de l’estació d’esquí i el cafè el vam fer a Montferrer abans de tornar a Solsona. Un cap de setmana rodó.

La propera sortida de raquetes serà d’aquí un mes, el dia 11 de març per anar a veure petjades d’animals a la neu conjuntament amb el grup de Natura del Solsonès. Us volem recordar que aquestes sortides són obertes a tothom.