Crònica de l’etapa 3 del GR-5

El diumenge 7 de maig un grup de 14 caminadors del Centre Excursionista vam fer la 3a etapa del GR-5. Vam sortir de Solsona en direcció a Gelida i en arribar-hi vam esmorzar a la placeta de sota el castell, al mateix punt on havíem acabat dies enrere.

L’etapa començava a la plaça de l’església per on vam recórrer tot el poble en direcció a l’autopista A-7, que vam passar per sota, i vam anar deixant enrere les naus del polígon i les línies de tren on l’AVE va passar just davant nostre.Seguint la ruta marcada vam trobar les primeres vinyes amb oliveres i ametllers i masies senyorials de l’etapa. Vam caminar vora els camps en un camí planer i vam creuar la carretera per arribar al passeig de Sant Llorenç d’Hortons per fer una parada i recuperar forces.

Feia un dia calorós i clar. Pel camí vam haver de creuar més d’un cop una riera i vam gaudir de veure immenses vinyes de terra argilosa i la Torre de Collserola diverses vegades al fons. Anàvem guanyant altura per arribar a la Beguda Alta i, en avançar pel voral de la carretera, al cim d’un turó ja veiem el final de l’etapa: una immensa casa blanca. Allí vam ser benvinguts pel personal del restaurant Can Parellada i és on vam parar a dinar. Per nosaltres no era el final, ja que vam avançar uns quilòmetres més per escurçar la propera etapa. Per acabar la jornada, teníem contractada una visita al nucli antic de Collbató i el descobriment de la fabricació de l’oli al Centre d’Interpretació de l’Oli amb degustació inclosa. Va ser una etapa de terreny asfaltat que ens va fer passar per les comarques de l’Alt Penedès i l’Anoia en un recorregut envoltat de camps, vinyes, ametllers i el massís de Montserrat al voltant amb més de 16 quilòmetres caminats.