Crònica GR-5. Etapes 4 i 5: les Cases Noves – Montserrat – Rellinars

El passat cap de setmana un grup del Centre Excursionista del Solsonès vam fer dues etapes del GR-5.

Vam començar per un camí de bosc en direcció a la riera de Pierola i vam seguir-la tot fent un tram de fortes pujades que ens va portar a diverses urbanitzacions. En una hi vam trobar un petit parc i vam aprofitar per esmorzar-hi abans d’agafar el camí que ens conduiria a Collbató, un poble de boniques places i carrerons que ja havíem visitat en l’anterior etapa i que ens permetia tenir davant nostre el que era l’objectiu del final del dia: el monestir de Montserrat.

El matí era molt calorós i ens vam preparar bé, refrescant-nos i carregant motxilles al berenador de l’ermita de la Salut. Vam pujar les escales que porten a les coves del Salnitre, i graons i més graons que en poca estona ens van permetre guanyar molta alçada per anar a trobar un camí més ample i passar per corriols envoltats d’immenses roques i verda vegetació. Des d’aquesta alçada vam poder veure el nucli del poble, el mar al fons i la serra de l’Ordal sota nostre. Després canviava el terreny, era pedregós i tornàvem a pujar amb un bon desnivell. Vam parar a descansar i agafar forces en un petit mirador abans de reprendre el camí que ens portava a l’ermita de Sant Miquel; aprofitant que ja havíem pujat la muntanya hi vam parar a dinar. A partir d’aquí el camí era ample i asfaltat i ja ens endinsava al monestir de Montserrat. Havent fet un petit descans, vam passejar i visitar la basílica. Aquí acabava la primera jornada.

Allotjats a les cel·les d’Abat Marcet l’endemà després d’esmorzar, amb un matí de sol radiant, vam agafar les escales de sota el cremallera i vam baixar per graons amples i per un terreny pedregós i fortes ziga-zagues que ens feia perdre desnivell i ens permetia anar veient Monistrol al fons i Montserrat darrere nostre. En arribar a Monistrol, vam fer una petita parada per travessar el pont i tornar a agafar el camí; aquí començava un tram més planer que ens faria agafar alçada més endavant. Vam travessar la C-16, la via del tren per un petit pont, i ens vam tornar a enfilar per travessar un llarg coll de pedra i terra vermellosa fins a trobar un camí ample amb què arribàvem a Rellinars. Final de la segona jornada.

Hem estat 18 caminadors que hem passat per les comarques de l’Anoia, el Baix Llobregat i el Vallès Occidental amb uns 34 quilòmetres aproximadament caminats.

Fetes aquestes etapes, el grup parem la primera part del GR-5 per tornar-lo a reprendre la propera tardor.