Crònica GR-5. Etapes 6 Rellinars – Coll d’Estenalles

Després de la pausa de l’estiu, diumenge passat, dia 24 de setembre, ens vam retrobar una colla de caminadors del Centre Excursionista per continuar el GR-5 que havíem començat la primavera passada.

A les 8 del matí, puntuals, sortíem amb autocar de l’estació d’autobusos en direcció al poble de Rellinars on vam arribar passades les 9 del matí. Després d’esmorzar, vam iniciar el camí en direcció al coll d’Estenalles. Ens esperava un recorregut molt muntanyenc i amb un desnivell considerable per la serralada prelitoral entre les serres de l’Obac i Sant Llorenç del Munt. A l’inici el camí anava pujant entre boscos de pins i alzines resseguint una carena pedregosa mentre deixàvem a la nostra esquena el massís de Montserrat. A mesura que anàvem ascendint i ens endinsàvem al massís apareixien unes espectaculars formacions rocoses d’aspecte montserratí entre les quals es troba el Paller de Tot l’Any i el Castell de Bocs. Seguint el camí que va agafant alçada i alterna trams de bosc dens i frescal amb claps de roca nua, després de superar diferents colls, vam poder gaudir d’unes impressionants vistes panoràmiques de la Depressió Central, el Prepirineu, la serralada pirinenca i el Montcau. Arribats al coll del Boix vam fer una parada per dinar i descansar abans de continuar uns tres quilòmetres més fins al coll d’Estenalles on ens esperava l’autocar que ens va portar al poble de Mura; allà ens esperava la recompensa d’un deliciós gelat de romaní.

Una vegada més podem dir que l’esforç ha valgut molt la pena; hem descobert racons del nostre país desconeguts per a molts de nosaltres, hem fet camí junts i en bona companyia. Esperem retrobar-nos el proper dia 8 d’octubre per continuar fins a Sant Feliu de Codines.