GR-5: part de l’etapa 6 i etapa 7

Diumenge passat, dia 8 d’octubre, ens vam trobar de nou una colla de caminadors per continuar avançant pel recorregut del GR-5. Com que a la darrera caminada vam fer només una part de l’etapa 6 perquè el camí era molt exigent i bastant llarg, ara ens tocava acabar-la i fer també l’etapa 7 sencera.

Després d’una hora i mitja aproximadament de trajecte amb autocar, vam arribar al coll d’Estenalles, on havíem acabat la darrera etapa. Allà vam esmorzar i poc més tard de les 10 del matí vam començar a caminar en direcció a Sant Llorenç Savall passant pel coll d’Eres on ens vam desviar per visitar la bonica cova de Simanya situada sota el Montcau. A més de la cova, des d’aquest punt es pot gaudir d’espectaculars vistes sobre el Vallès. Feta la visita, vam continuar baixant per la canal del Llor enmig d’una vegetació espessa i atapeïda. Sortint del collet del Llor es pot veure una bonica panoràmica sobre la vall d’Horta; a mesura que el camí va baixant i es va endinsant a la vall el paisatge canvia radicalment i el terreny es va eixamplant. Al costat del camí es troba la masia del Marquet de les Roques d’estil modernista construïda per la família de l’escriptor Pere Quart, que actualment és propietat de la Diputació de Barcelona. Poc després vam arribar a Sant Llorenç Savall on acaba la 6a etapa.

Arribats a aquest punt, ja portàvem unes tres hores de camí i encara ens faltaven uns 15 quilòmetres per arribar al nostre destí, així que, després d’un petit descans, vam enfilar cap a la serra de la Codina des d’on es poden admirar boniques vistes panoràmiques sobre el Vallès i la Serralada Litoral amb els cingles de Gallifa i el Montseny al fons. Continuant per camins molt tranquils amb una vegetació frondosa i verda, es passa pel castell de Gallifa des d’on es divisen els cingles de Gallifa i la Mola. El camí continua per camins i pistes vorejant boscos i camps de conreu. Després de creuar la riera de Gallifa es continua per una vall oberta amb vistes a la Mola de Sant Sadurní i el poble de Gallifa; un corriol frescal porta fins a la carretera BP-1432 i poc després s’arriba a Sant Feliu de Codines, final de la nostra etapa.

Hem fet en total uns 26 quilòmetres per terreny bastant accidentat i amb un dia força calorós; les cames se’n ressenten, així que agraïm molt quan podem seure a l’autocar i fer el camí de retorn a Solsona on arribem a les 8 del vespre.

Al llarg de les dues etapes hem creuat d’oest a est el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac passant per camins, corriols, cingles i pistes i gaudint sempre d’espectaculars paisatges.

Ens tornarem a trobar el cap de setmana del 21 i 22 d’octubre per fer la variant del GR-5 que puja a les Agudes, el Turó de l’Home i el Matagalls.