Crònica GR-5. Etapes 8 Sant Feliu de Codines – Sant Miquel del Fai – Aiguafreda

El passat diumenge 18 de març un grup de 17 caminadors del Centre Excursionista vam tornar a engegar les etapes del GR-5.

Vam sortir a les 8 del matí de Solsona en direcció a Sant Feliu de Codines. Després d’esmorzar-hi, vam iniciar l’etapa pujant per uns carrers estrets i tortuosos que ens van portar a la sortida d’aquest poble. Passat un tram curt de carretera, vam arribar al Cim d’Àligues. D’aquí ens vam desviar per un corriol i ens vam endinsar en un bosc ple d’alzines. La perspectiva es va anar obrint així que el recorregut passava per una singlera; el matí era clar i assolellat i ens permetia gaudir d’unes vistes precioses.

El camí va acabar coincidint amb la carretera que porta a Sant Miquel del Fai, un lloc que mereix fer parada per poder veure l’espectacular salt d’aigua de 300 m, dividit en 3 salts, sobre la vall.
Vam travessar el riu i vam enfilar-nos cap al Turó de l’Ullar, caminant per una altra cinglera. Envoltats de gran vegetació anàvem contemplant la panoramica del Vallès Oriental, Sant Llorenç del Munt i Collserola al fons.Vam poder veure encara els efectes dels incendis de l’any 1996.

Acabada la singlera, vam aprofitar per fer una petita parada i reposar forces. El dia continuava sent clar, amb un cel ple de contrastos, i envoltats de camps i paisatges verds el camí ens va conduir a Sant Pere del Bertí. Aquí vam anar en direcció a la Vall de Congost, on vam fer una ràpida parada per dinar, per situar-nos després cap a una altra cinglera de roques calcàries i denses pinedes, els cingles de Bertí.

Tot seguit, vam baixar per un torrent de roques, de terra humida i marronosa, amb un fort desnivell que ens va portar ja cap a una zona més planera i urbana. Poc abans d’arribar a l’entrada a Sant Martí de Centelles – Aiguafreda va començar a ploure una mica. Al final de la jornada, havíem caminat 21,73 km per unes vistes meravelloses amb gran part del dia assolellat i per la comarca del Vallès Oriental.