Crònica GR-5: etapa 9, Aiguafreda-Montseny

El diumenge dia 8 d’abril, a les 8 del matí, ens vam retrobar una colla de divuit persones del centre excursionista disposades a fer la 9a etapa del GR-5. Vam sortir de Solsona amb autobús en direcció a Aiguafreda on estava previst iniciar l’etapa. Com que les previsions meteorològiques feia dies que anunciaven pluja i baixada de les temperatures, teníem pensat un pla B (de visites culturals) en el cas que no es pogués fer la caminada.
Quan vam arribar a Aiguafreda a dos quarts de 10 del matí, el dia estava força tapat però no plovia, de manera que, després d’esmorzar, vam decidir començar la caminada tot i sabent que seria llarga i teníem bastantes possibilitats d’acabar mullant-nos.
Vam iniciar el camí de pujada en direcció al Tagamanent per un corriol molt rocós, força pendent i amb una abundant i variada vegetació fins al collet de Sant Martí on el plugim que ens anava acompanyant feia una estona es va convertir en una pluja abundant i persistent. Aquí vam deixar el corriol per agafar una pista a l’esquerra que arriba al pla de la Calma. Aquest altiplà, situat entre la vall del Congost i el massís del Montseny, amb grans extensions de prats i landa, està format per roques sedimentàries i els característics gresos vermellosos que es poden veure a les construccions de la zona. Des d’aquest indret vam intuir, però no vam poder veure, les magnifiques panoràmiques sobre el Matagalls, el Turó de l’Home i les Agudes.
Continuant el camí vam arribar a les runes del Cafè, des d’on vam iniciar el descens per un corriol amb un pendent fort i molt escarpat que transcorre entre un frondós bosc d’alzines i roures. A dos quarts de 4 de la tarda vam arribar a la masia del Vilar de la Castanya on ens vam aturar per dinar a una zona de pícnic. El temps ens havia donat una treva i en el camí de baixada i durant el dinar no va ploure.
Després de reposar forces, vam continuar una hora més de camí fins a Sant Martí del Montseny on havíem decidit acabar l’etapa perquè el temps continuava mostrant-se insegur. Els 4 quilòmetres que vam escurçar, els farem en la propera etapa.