Crònica GR-5. Etapa 10 El Montseny – Campins

El diumenge dia 22 d’abril un grup de 19 caminadors del Centre Excursionista del Solsonès vam sortir a les 8 del matí de Solsona en direcció a Sant Martí del Montseny per acabar part de la ruta que havíem hagut de deixar la setmana anterior a causa de la pluja, i per emprendre la d’una nova etapa.

El recorregut cap al poble del Montseny començava en baixada per un camí de bonica vegetació de colors verds i una àmplia riera carregada d’aigua. El dia es presentava assolellat i calorós. Després d’esmorzar en aquest poble, vam iniciar la nova etapa pujant per un terreny asfaltat que tot seguit ens endinsaria per caminets rodejats de boscos d’alzineres i roures i ens faria aturar per admirar la rica vegetació del Parc Natural del Montseny.

A cada pas ens vam adonar que aquest parc té ben merescut formar part de la reserva de la biosfera per la UNESCO. I, a més a més, ens va regalar les últimes mirades al sempre magnífic Turó de l’Home, que el teníem llargues estones davant nostre.

Arribats a dalt un coll, vam començar a baixar molt avall en direcció al sot de l’Infern, un camí agradable de fer on ens vam trobar famílies amb nens. La zona és ombrívola i envoltada de diversos salts d’aigua que es deixen escoltar, i amb uns petits ponts per travessar el riu Tordera unes quantes vegades.

Gaudint del bon temps, vam fer parada per dinar passat can Grau, en una zona boscosa. A partir d’aquí només ens quedava un tram de baixada; vam deixar la zona de la riera per començar a creuar algun tram de carretera i trobar càmpings amb bungalous i zones de lleure.

Ja anant perdent alçada, vam seguir per un camí de pronunciat descens que ens va portar fins al municipi de Campins, que va ser el final de l’etapa. Havíem caminat un total de 22,50 km per la comarca del Vallès Oriental.