Crònica GR-5: etapes 11 i 12 Sant Celoni – Sant Martí de Montnegre – Canet de Mar

El dissabte dia 8 de juny, a les 8 del matí, ens vam retrobar una colla de vint caminadors del Centre Excursionista per fer les dues darreres etapes que ens quedaven del GR-5 iniciat la primavera del 2017.

Tot i que inicialment estava previst començar la ruta a Campins on havíem acabat l’última etapa, degut a l’estat d’alguns camins malmesos per la pluja dels darrers dies, es va haver de modificar el recorregut.

Després de dues hores de viatge, l’autobús ens va deixar al restaurant de Cal Batlle, prop de Sant Celoni, on vam començar el camí en direcció a Sant Martí de Montnegre per un corriol força pendent que transcorre entre alzines sureres fins a trobar la pista que puja al coll de Ginestar, punt de confluència amb el GR-92 i el Gr-83. Arribats a Sant Martí de Montnegre, vam fer una parada per visitar l’església i reposar forces.

El camí continuava de pujada entremig d’una frondosa vegetació de boscos de roures, alzines sureres i castanyers fins al coll de Basses a 720 metres d’alçada. Des d’aquest punt vam iniciar el descens en direcció a Sant Iscle de Vallalta. Ens vam aturar a dinar a les runes de can Vives de la Cortada des d’on, mirant entre l’abundosa vegetació, ja es veia el mar. Continuant la baixada vam arribar a Sant Iscle on ens esperaven uns amics d’una de les caminadores del grup amb un deliciós berenar.

Finalitzada l’etapa, ens va recollir l’autobús per portar-nos a la casa de colònies de Can Brugarola, a Canet de Mar, on vam allotjar-nos després d’un breu bany a la platja i un recorregut pel poble que ens va permetre admirar les nombroses obres modernistes que hi ha.

Diumenge vam fer els dos trams que ens quedaven pendents; de Campins fins a Sant Celoni i de Sant Iscle de Vallalta a Canet de Mar, punt final de l’etapa i del GR-5. Entre els dos dies havíem fet uns 35 quilòmetres travessant el parc natural del Montnegre entre les comarques del Vallès Oriental i el Maresme.

En total, hem fet 230 quilòmetres en semicercle vorejant Barcelona des del mar de Sitges al mar de Canet, hem creuat els parcs naturals del Garraf, Montserrat, Sant Llorenç del Munt i l’Obac, el Montseny, i Montnegre i el Corredor. Per tancar el cercle, abans d’emprendre el camí cap a casa, retornem al mar de Canet l’aigua que vam recollir a Sitges a l’inici de la ruta i que ens ha acompanyat al llarg de tot el recorregut.

Hem acabat un sender però ens queden infinitat de camins per recórrer i esperem fer-ne molts de plegats.