Sortida a Poblet i Montblanc

El cap de setmana del 10 i 11 de novembre una colla de 18 caminadors del Centre Excursionista vam fer una sortida a Montblanc i Poblet per celebrar l’acabament del GR-2.
Vam sortir de Solsona a dos quarts de tres de la tarda amb cotxes particulars en direcció a Montblanc on teníem reservada una visita guiada. Montblanc és la capital de la Conca de Barberà i una petita vila medieval situada a la vall del riu Francolí i als peus de les muntanyes de Prades. Declarada Conjunt Monumental i Artístic l’any 1947, posseeix un dels recintes emmurallats més ben conservats de Catalunya. El nucli antic de Montblanc està ple d’edificacions medievals. En destaquen les esglésies de Santa Maria la Major o la de Sant Miquel, el carrer dels Jueus, el palau dels Josa o dels Alenyà, el pont vell, l’hospital i capella de Santa Magdalena i la plaça Major.
Durant el recorregut vam poder gaudir de dues degustacions gastronòmiques acompanyades d’un tast de vi de la DO Conca de Barbera a dos establiments de restauració.
Feta la visita ens vam desplaçar cap a l’Espluga de Francolí a l’alberg Jaume I on teníem reservat l’allotjament. Aquest alberg, construït a finals del segle XIX amb una capacitat per a 196 places i unes excel·lents instal·lacions, ofereix unes espectaculars vistes al monestir de Poblet i les vinyes que l’envolten.
Diumenge al matí, després d’esmorzar i contemplar l’espectacle de la sortida de sol il·luminant el monestir de Poblet i les seves vinyes tenyides amb els colors de la tardor, vam tornar cap a Montblanc per iniciar des d’aquest punt la caminada fins a l’ermita de Sant Joan.
Vam començar el recorregut per un camí ample que de mica en mica porta a peu de muntanya. Poc després, el camí es converteix en un sender i s’endinsa cap a les muntanyes de Prades i el paratge natural del bosc de Poblet. Tot i la forta pujada el camí és molt bonic, discorre pel mig de bosc de pi blanc i alzina. El color del terra va canviant a un color vermellós i la vegetació és cada vegada més frondosa i variada.
Aquest senderó porta a la magnífica ermita romànica de Sant Joan, que està excavada a la roca. Des d’aquest mirador privilegiat s’albira tota la conca i una bona part dels seus pobles i les serres que l’envolten.
Després d’una breu visita a l’ermita, vam iniciar el camí de retorn cap a Montblanc i després cap a Poblet on vam poder admirar aquest impressionant conjunt arquitectònic que conforma un dels monestirs més grans d’Europa declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO l’any 1991.
Un cop feta la visita i després de dinar al restaurant del monestir, ens vam acomiadar per fer el camí de retorn cap a Solsona.
Ha estat un cap de setmana excel·lent; hem caminat per paratges agradables amb bona companyia i bon temps, hem fet cultura, hem gaudit de la gastronomia local i hem conegut una mica més aquest racó de la nostra geografia.
Esperem retrobar-nos a la primavera per descobrir nous camins, nous paratges i noves sensacions.