Ruta Sallent – Gento – Cabdella

El dissabte 16 de juliol, a mitja tarda, conjuntament amb el grup de muntanya, vam sortir de Solsona cap a la Vall Fosca amb la finalitat de fer una ruta pels estanys de Sallent i estany Gento fins a Cabdella.

Pugem amb el primer telefèric que surt a les 8 del matí de l’estany de Sallent i ens deixa a estany Gento, un cop dalt anem cap a l’esquerra i al cap de pocs metres trobem el Gr-11-20, l’agafem direcció el port del Rus i comencem a pujar, primer suaument i poc després s’enfila cap a la collada de font Sobirana, el punt més alt de la ruta a 2441 metres d’alçada.

Ara baixem fent unes ziga-zagues fins a l’estany Morera al davant mateix i tenim el pic de l’Espada, arribem al llac Tapat, el voregem per l’esquerra i continuem baixant fins que trobem la cabana del Pletiu, una petita construcció de granit que pot servir per aixoplugar-se en cas de turmenta. Uns metres més enllà, deixem el Gr trobem un cartell on ens indica el camí per anar fins a Capdella, seguim les marques grogues, molt aviat trobem el pontet del Rus i uns quants salts d’aigua, el camí en aquest primer tram es agradable per l’abundància d’aigua dels rierols, que formaran el riu Riqüerna, el camí se suavitza en passar pels plans al final d’aquest entrem en un bosquet d’avellaners que ens faran ombra en l’últim tram del camí fins arribar a Capdella, un cop al poble, i trobem un dels pocs habitants d’aquest bonic lloc i ens explica que podem continuar el camí fins a la central hidroelèctrica de Capdella pel camí del canal xic, un passeig agradable i molt ombrejat.

En poc més de 6 hores de camí amb les seves corresponents parades, arribem a la nostra destinació, amb un ascens de 291 metres i un descens de 1151 metres, un recorregut total de 13’700 kilòmetres.