Travessa 2016 – Circular de Baños de Panticosa

Un grup de 7 persones del Centre Excursionista del Solsonès vam anar a fer la travessa que ja fa 12 anys que fem els dies abans de la festa major de Solsona. Aquest any es va decidir fer un recorregut de només tres dies que es diu “Circular de Baños de Panticosa” al Pirineu aragonès; podeu trobar la ressenya per internet.

El divendres a les 6 del matí vam sortir de Solsona i vam fer 300 km fins al lloc on vam deixar els cotxes per començar la ruta. Ens vam enfilar amunt sortint de darrere el refugi de la Casa de Piedra. Vam veure la cascada del Fraile tot pujant durant unes quantes hores i vam veure el refugi del Bachimaña al costat del pantà que vam voltar i travessar per pujar el coll de Mercadau. Allà ja vam veure la vall francesa on hi havia el refugi Wallon on vam passar la nit.

El dissabte ens vam enfilar amunt cap al coll de la Gran Facha on vam veure moltes marmotes a només uns quants metres. Vam deixar les motxilles al coll i vam grimpar fins al cim durant una hora i vam tenir unes grans vistes des d’aquest 3000 del Pirineu Aragonès. Vam anar a dormir al refugi Respumoso ple d’alpinistes de llocs diversos que volien pujar al Balaitous, un dels cims més alts del Pirineu.

Nosaltres el diumenge vam  anar cap al coll de Tebarrai en direcció als Pics Infierno. Pujar a aquests 3000s implica grimpar, passar algun pas una mica exposat i travessar la “marmolera”. És un pasaitge molt espectacular perquè les vores de la muntanya tenen marbre blanc que contrasta amb el color vermellòs de la pedra de la muntanya. Després de dinar vam baixar als Ibones azules on vam continuar gaudint del bon temps que ens va fer els tres dies. Vam tornar tard a Solsona ja que havia passat la “Vuelta” i havia molta policia i trànsit. Per arrodonir la travessa vam parar a fer un beure per fer un brindis i celebrar que tot havia anat tan bé.