Crònica GR-2. Etapa 7. Rupit-Vilanova de Sau

Després de la pausa de l’estiu, diumenge passat, dia 2 d’octubre, el Centre Excursionista del Solsonès va organitzar una nova sortida del GR-2 iniciat a la Jonquera.

A les 8 del matí ens vam retrobar els caminadors a l’estació d’autobusos de Solsona per començar el viatge amb autocar fins a Rupit. Després d’esmorzar en aquesta bonica vila, vam agafar una variant del GR-2 en direcció a Vilanova de Sau. El dia es presentava ideal per caminar: temperatura suau i alguns núvols que ens protegien del sol. El camí es va fer molt agradable, amb unes vistes impressionants dels cingles de Tavertet, i un entorn de camps i boscos d’alzina, roures, faig i algunes plantacions d’eucaliptus. Vam passar per l’ermita romànica de Sant Joan de Fàbregues, al cim del Salt de Sallent, i vam  continuar fent baixada fins a la presa del pantà de Sau. En aquest tram vam tenir alguns moments de desconcert per la manca de senyalització i perquè algun senyal es trobava en direcció invertida.

Vam travessar la presa de Sau i ens hi vam aturar a dinar. Per pair-lo ens vam enfilar per les prop de 500 escales que ens permetien salvar el desnivell des de la presa fins al camí que ens portava a Vilanova de Sau, punt final de l’etapa i des d’on vam emprendre el viatge de tornada cap a Solsona.

Havíem fet prop de 25 km i havíem caminat unes 6 hores. Tot plegat ha valgut molt la pena.